WiFi je v dnešní době nezbytností. Ať už se jedná o práci, školu nebo jen o běžné surfování po internetu - všichni jsme do velké míry závislí na WiFi. Kupujeme si data od operátorů a připojujeme se k veřejným hotspotům, kde máme obvykle omezený limit. Proto se nám líbí, když se můžeme připojit na WiFi zdarma.

 

Obchodní centra patří mezi místa, kde se často připojujeme k internetu. Ať už potřebujeme vyhledat informace o obchodu, který chceme navštívit, nebo si chceme jen prohlédnout nějaké fotky na Instagramu, WiFi nám umožňuje být online a vždy ve spojení se světem. Je skvělé, když si můžeme v obchodním centru vychutnat WiFi bez omezení. Některé obchodní centra mají veřejné hotspoty, které jsou určeny pro konkrétní společnosti, ale existují i obchodní centra, která nabízejí WiFi zdarma pro všechny návštěvníky.

 
Veškeré náklady na provozování WiFi jsou kompenzovány jeho přínosy, které mohou uživatele přimět k delší a opakované návštěvě. Společnosti utrácejí nemalé částky za to, aby k sobě zákazníky přivedly, takže jim nedělá problém investovat do WiFi pro větší pohodlí zákazníků. Jak z pohledu zákaznické zkušenosti, tak z obchodního hlediska, dává smysl nabízet bezplatnou WiFi v prostorách prodejen. 
 


Udělejte další krok

Stále se však v mnoha provozovnách nedaří udělat další krok a z nabízení bezplatné WiFi udělat „oslí můstek“ pro budování trvalého vztahu se zákazníky. Díky souhlasu s podmínkami užívání sítě uživatelé sdílí informace, přístup k jejich platformě a mobilnímu telefonu, a to je ideální pro poskytování vysoce kustomizovaného a relevantního obsahu na míru jejich preferencím. Ve světě maloobchodu, kde univerzální marketing nemusí sedět každému, může být bezplatné připojení k Wi-Fi skvělým způsobem, jak navázat spolupráci, která povede k větší loajalitě zákazníků, více konverzím a výhodám pro obě strany.

 

Zde je několik způsobů, jak může používání Wi-Fi sítě zvýšit prodej a přerůst v dlouhodobou interakci se zákazníky založenou na chytrém využívání dat, která poskytují. 

 

Příležitosti od samého začátku

Uživatelská data je potřeba shromáždit ještě předtím, než budou použita, a to při návrhu přihlašovací stránky na WiFi. Platformy jako je Linkyfi nabízejí nástroje potřebné k vytvoření vlastního portálu a umožňují rychlé a snadné přihlášení novým klientům, ke kterému stačí účet na sociální síti nebo e-mailová adresa. Samotnou úvodní stránku lze také vizuálně přizpůsobit, přidat aktuální nabídky, informace či cokoliv potřebujete.
Ještě před tím, než se uživatelé připojí k síti, může být úvodní stránka využita k propagaci značky nebo místa. Při přihlášení pomocí účtu na sociální síti mohou být uživatelé vyzváni, aby se přihlásili, čímž vykonají další aktivitu, která je zalogována a využita, ve specifikaci budoucích příspěvků na dané platformě. Je to také vhodná příležitost, kdy vyzvat zákazníka o „like“ nebo „follow“ na sociálních sítích a otevřít si tak další kanál pro budoucí interakci.
 

Získejte výhodu pro firmu

Na uvítací stránce také máte možnost novým uživatelům zobrazit dotazník, s čímž je spojena jak odměna, tak i riziko. Dotazník se může týkat obecných preferencí, přičemž by otázky měly být přizpůsobeny kontextu prostředí, ve kterém se Wi-Fi používá (ptát se na oblíbený obchod, restauraci v obchodním centru atd.). Potenciální odměnou je vyšší přesnost vašich cílených marketingových sdělení, na základě většího množství informací, které o uživatelích známe. Pokud víte, že uživatel rozhodně upřednostňuje X před Y, můžete se zaměřit na X hned od začátku namísto čekání až daná data shromáždíte sami. Nicméně na straně rizik, může používání dotazníků působit jako nevítaná, časově náročná překážka při připojení k internetu. Získání dalších údajů potom může být spojeno s úplnou ztrátou některých uživatelů. Dotazník proto může být nepovinný, abyste si udrželi i uživatele, kteří by mohli odmítnout odpovídat na otázky a aplikaci opustit.

 

Ať už je pro nové uživatele navržena jakákoli cesta, jakmile je proces přihlášení dokončen a uživatelská data jsou zalogována, je čas nasadit výkonné nástroje pro automatizaci marketingu.

Využití dat v reálném čase

Schopnost poslat správnou zprávu správnému zákazníkovi ve správný čas závisí na zásadní části každé úspěšné marketingové kampaně – segmentaci. Více informací získaných o zákaznících díky času, který strávili online vytváří příležitosti pro přesnější segmentaci. Jakmile bude k dispozici více demografických údajů, informací o chování a nákupní historii, můžete vytvářet cílenější marketingová sdělení. Přejít od vědomí, že někdo má rád obchod X, k informaci, že má také rád produkt Y a preferuje nákup pomocí platformy Z.

 

Moderní multikanálový marketing je založen na datových bodech, čím více jich je, tím lépe. Informace, kterou každý poskytovatel bezplatné Wi-Fi začíná okamžitě, je zřejmá – uživatel se právě nachází ve vaší lokalitě. Tohle je ten správný okamžik pro oslovení s nabídkami a návrhy, jelikož uživatel je pravděpodobně očekává, takže je nebude považovat za zatěžující vyrušení. Využijte této příležitosti ke sdílení digitálních kupónů, časově omezených nabídek a dalších podnětů k okamžité akci.

 

Pomocí API lze Linkyfi integrovat s podnikovými systémy třetích stran a usnadnit tak platby, remarketingové kampaně nebo obecný management zákazníků. Využijte data získaná od uživatelů Wi-Fi v reálném čase která zašlete aplikacím využívajících polohové služby nebo k vytvoření podrobnějšího profilu zákazníka v systému CRM/CMS. Mějte na paměti, že každý shromážděný údaj pomáhá vytvořit ucelenější profil zákazníka, což umožňuje podrobnější cílení pomocí dynamického obsahu.

 

Dejte zákazníkům důvod, aby zůstali

Kromě specifických nabídek k okamžitému nákupu a vytvoření prostoru pro budoucí obchodní sdělení, které uživatele přimějí k nákupu později, zlepšuje nabídka bezplatného Wi-Fi zákaznickou zkušenost i dalšími způsoby, které nepřímo vedou ke konverzím.

 

Poskytnutí záminky, pro to, aby se zákazníci zdrželi o něco déle, může být jistě výhodou pro kavárny, restaurace nebo místa, kde si mohou zákazníci dát nápoj nebo něco k jídlu. Občerstvení je přesně to, co zákazníci potřebují při surfování. Souvislost mezi množstvím času a utracených peněz na daném místě je zřejmá – čím více času, tím více utracených peněz – takže úsilí, k podněcování zákazníků k delšímu pobytu, stojí za námahu.

 

Bezplatné Wi-Fi přispívá k navázání pocitu pohodlí mnoha zákazníků. Na místech, kde návštěvníci čekají na vybavení, jako je autoservis nebo lékařská ordinace, Wi-Fi zlepšuje zákaznický zážitek a zpříjemňuje návštěvu více, než by tomu bylo v opačném případě. Pokud zákazní ví, že si může během čekání krátit čas prací, nákupy nebo zábavou, je větší pravděpodobnost, že se na toto místo zákazník bude vracet.

Využijte přítomnost zákazníků

Mezi obchodní výhody nabízení bezplatné Wi-Fi s podporou nástrojů, jako je Linkyfi a Linkyfi Location Engine (LLE) je možnost využití „proximity“ marketingu. Vědět, kdy jsou zákazníci blízko provozovny, patří mezi nejcennější informace, které můžete mít k dispozici pro generování přizpůsobeného obsahu v reálném čase, a představuje vynikající příležitosti pro prodej.

 

Jakmile se uživatelé, kteří se v minulosti nacházeli v dosahu sítě, opět ocitnou v dosahu, tak jim mohou být zasílány a aktualizovány personalizované zprávy a pozvánky. Může to být něco jednoduchého, jako je zpráva "Vítejte zpět", až po více obchodně orientované sdělení. V závislosti na firemním kontextu mohou určité nabídky dosáhnout působivých konverzních poměrů. Koneckonců, když víte, že zákazníci jsou tak blízko, je velká část práce již hotová.

 

Dalším údajem získaným přítomností zákazníka je frekvence návštěv daného uživatele. Schopnost segmentovat příležitostně nakupující od věrných zákazníků vytváří další příležitost, jak oslovit ideálního zákazníka správným sdělením nebo nabídkou. Tohle se netýká jen obecných návštěv, ale i konkrétních míst v rámci lokality. Detekce přítomnosti vám umožní zjistit, které části obchodu určitá osoba opakovaně navštěvuje. Odtud jste již jen krůček k poskytování přesně takového obsahu, který podpoří prodej.

Ovšem data získaná detekcí přítomnosti zákazníka lze však využít i jiným způsobem. Historická data lze agregovat a interpretovat. Můžete pak vytvářet heat mapy, trasy pohybu uživatelů a další analytiku, které poskytují přehled o tom, jak se návštěvníci v daném prostoru chovají. Získaná data pak usnadňují rozhodování, kde umístit informační tabule, nové stánky a místa pro prodej. Synchronizace fyzického uspořádání místa s přirozeným pohybem návštěvníků je klíčem k maximalizaci obchodních výsledků i zákaznického zážitku.

Závěr

Výzva konvertovat návštěvníky v zákazníky a příležitostné kupující na stálé zákazníky je snazší díky chytrému využití pokročilých marketingových nástrojů. Poskytování bezplatného přístupu k síti Wi-Fi je nejen očekávaná služba, která uživatele potěší, ale vytváří řadu příležitostí pro navázání obchodního vztahu se zákazníkem.

 

Náklady jsou ve srovnání s jinými marketingovými platformami minimální, za to potenciální přínosy jsou obrovské. Zmíněné nástroje, které shromažďují a vyhodnocují data získaná z Wi-Fi sítě, jsou snadno nasaditelné a podporují v podstatě všechny WiFi systémy, takže je možné nástroje nasadit i v zavedené WiFi síti. Pokud ve svém podniku ještě neposkytujete bezplatnou Wi-Fi, je na čase začít. A pokud ano, je důležité si uvědomit o co přicházíte, pokud plně nevyužíváte data, která s vámi uživatelé sdílejí.

 

Další informace o platformě, která zmíněné funkce podporuje můžete najít ZDE

 

Pokud byste chtěli konzultovat možné nasazení ve Vaší síti, popřípadě probrat návrh řešení, kontaktujte produktového manažera Romana Štemberka.

 

   

 

Mgr. Roman Štemberk, Dis.

vedoucí obchodního oddělení ISP/ Telco
 
 

e-mail: stemberk@proficomms.cz

Telefon: +420 548 210 406 kl. 238

Mobil: +420 736 625 838

 

Ruckus Networks, Gigalight, Inteno,

Raisecom (PON),LigoWave, Microsens (Switch)