Reklamační řád společnosti PROFIcomms s.r.o.

 

Všeobecná ustanovení

  • Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti mezi prodávajícím, společností PROFIcomms s.r.o. se sídlem Olomoucká 1273/91, 627 00 Brno, IČ: 47911263, zapsána u Krajského obchodního soudu v Brně, oddíl C, vložka 9905, dále jen „prodávající“, na straně jedné a kupujícími na straně druhé. Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti pro kupující, tj. pro osoby fyzické či právnické podnikající podle živnostenského zákona či jiného zvláštního zákona či státní instituce a organizace (dále jen „kupující podnikatel“), kteří ve vztazích s prodávajícím jednají v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
  • Při řešení reklamace kupujícího podnikatele se reklamace řeší dle z.č. 89/2012 Sb. v platném znění a souvisejících právních předpisů.
  • Záruka se vztahuje pouze na zboží, jež bylo zakoupeno u společnosti PROFIcomms s.r.o. a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. Ke každému zboží zakoupenému u společnosti PROFIcomms s.r.o. je přiložen záruční a dodací list, se sériovými čísly výrobků a záruční dobou.
 

Záruční podmínky

  • Prodávající poskytuje záruku na dodané zboží, které je specifikované na faktuře nebo v jiném účetním dokladu a současně v příslušném dokladu o dodání předmětu plnění, tj. ve společném Dodacím a záručním listu. V tomto dokumentu jsou uvedena i sériová čísla dodaného předmětu plnění. Zbožím není software, k software dodavatel pouze převádí uživatelská práva (viz níže).
  • Je-li předmětem plnění software, záruka dodavatele se vztahuje výhradně na fyzickou čitelnost médií. Okamžikem odstranění ochranných prvků (fólie, pečeti, otevření obálky apod.) se kupující (resp. uživatel) stává oprávněným licenčním uživatelem softwarového produktu a akceptuje licenční ujednání nositele autorských práv, resp. výrobce software. Tento předmět plnění nelze vrátit prodávajícímu. Prodávající neodpovídá za správnou funkci softwarových produktů (dále SW). Obsah záruky poskytované nositelem autorských práv se řídí licenčním ujednáním k software, které je součástí softwarového produktu.
  • Standardní délku záruční doby zboží/díla zpravidla stanovuje výrobce, pro jednotlivé typy zboží bývá rozdílná, ale vždy je vyznačena v Dodacím a záručním listě. Jednotlivé standardní záruční lhůty k nabízenému zboží jsou uvedeny v nabídkách prodávajícího nebo na web stánkách prodávajícího.
  • U některých typů zboží lze zakoupit rozšíření délky nebo rozsahu záruky. Tyto případy se pak řídí speciálními podmínkami výrobce.
  • Odchylná ustanovení speciálních záručních podmínek resp. Smluvního ujednání o rozšíření záruky mají přednost před ustanoveními tohoto reklamačního řádu a souvisejících VOP prodávajícího, v ostatních ustanoveních platí ustanovení VOP podávajícího.
  • Prodávající nehradí náklady na dopravu reklamovaného zboží od kupujícího k prodávajícímu, pokud není kontraktem stanoveno jinak. V případě oprávněné reklamace prodávající hradí cenu dopravy od prodávajícího ke kupujícímu.
  • V případě, že reklamované zboží nesplňuje podmínky reklamace, nebo se testováním prokáže jeho plná funkčnost, uhradí kupující, který uplatňuje záruční opravu, smluvní pokutu ve výši 1% z prodejní ceny zboží bez DPH, minimálně však 500 Kč do 14 dnů od vystavení faktury za smluvní pokutu. V případě neoprávněné reklamace hradí všechny náklady na dopravu Kupující.
  • Záruční doba začíná běžet ode dne vystavení Dodacího a záručního listu. Bude-li zboží v rámci záruky vyměněno, pak vyměněný předmět plnění bude mít záruční dobu do zbytku původní záruční doby reklamovaného předmětu plnění, nebude-li výslovně ujednáno jinak.
  • Do záruční doby se nepočítá doba od uplatnění oprávněné reklamace až do doby, kdy odběratel po skončení opravy byl povinen předmět plnění převzít.
  • O oprávněnosti reklamace rozhoduje výhradně prodávající.
  • Záruka se nevztahuje na opotřebení předmětu plnění způsobené jeho obvyklým užíváním a nevztahuje se na vady, pro které byla sjednána nižší cena, dále se nevztahuje na závady způsobené takovým použitím nebo takovou instalací, které jsou v rozporu s návodem k obsluze nebo s podmínkami nakládání s předmětem plnění uvedenými v těchto VOP nebo všeobecnými zásadami, na závady vzniklé nedodržením pokynů pro údržbu, provoz nebo obsluhu předmětu plnění, na závady vzniklé nesprávnou přepravou a nesprávným skladováním, neodborným nebo nepřiměřeným zacházením; vystavením nepříznivým vnějším vlivům, provozem za jiných než výrobcem či dodavatelem stanovených podmínek, resp. za neobvyklých podmínek; fyzickým poškozením, na závady vzniklé neodvratnou událostí (oheň, voda apod.), povětrnostními vlivy, poškozením bleskem nebo elektrostatickým výbojem, jevy vzniklými při náhlém výpadku napájení, nadměrným mechanickým opotřebením, na vady vzniklé použitím nesprávného, vadného nebo neautorizovaného programového vybavení. Záruka se nevztahuje na závady vzniklé uživatelem, zanesenými počítačovými viry, instalací softwaru nedodaného dodavatelem, neodbornou instalací softwaru nebo přídavných zařízení. Předmětem záručního plnění není rovněž běžná údržba, čištění a podobné úkony předepsané výrobcem v návodu k obsluze. Záruka se též nevztahuje na opotřebení součástí předmětu plnění, u něhož výrobce limitoval životnost takové součásti.
  • Záruka se dále neposkytuje v následujících případech:
    • poškození štítku s označením jednotky a S/N nebo zjevná manipulace se štítkem na jednotce (odlepení, přelepení)  
    • zničení nebo poškození zařízení živelnou pohromou nebo jiným zásahem vyšší moci,
    • jakýkoliv neautorizovaný zásah, oprava či úprava provedené na zařízení, provedením změny na dodaném zboží/díle nebo porušením záruční nálepky nebo plomby, neoprávněným zásahem do zboží/díla osobou, která k provedení zásahu nebyla výslovně dodavatelem zmocněna.
    • závady, mající původ mimo vlastní předmět plnění
    • vypršení záruční lhůty
  • Záruka se nevztahuje na nefunkčnost způsobenou instalovaným softwarem nebo jeho vzájemným působením. Prodávající rovněž nenese zodpovědnost za případné ztráty, které vzniknou kupujícímu nebo uživateli následkem poruchy zařízení.
  • V případě oprav hardwarových závad nebo úprav předmětu plnění, provedených jako pozáruční nebo jako placené v záruční době (tj. nespadajících do rozsahu záruky), činí záruka na poskytnutý materiál 3 měsíce a na provedenou práci 3 měsíce, nebude-li dohodnuto jinak. Služby nespadající do rozsahu záruky poskytuje dodavatel na základě smluvního ujednání a za úplatu.
 

Postup při reklamaci:

  • Kupující vyplní na web stránkách prodávajícího www.proficomms.cz formulář v oddíle Reklamace, jako žádost o přidělení RMA - evidenčního čísla opravy. Ve formuláři vyplní svoje kontaktní údaje, zpáteční adresu, kam zaslat opravenou jednotku, typ reklamované jednotky, její sériové číslo a informace, zda problémy již řešit s technickou podporou prodávajícího. Zvláště důležité je podrobně popsat závadu, jak se jednotka chová, jak se závada projevuje a vyplněný formulář elektronicky odešle.
  • Prodávající po přijetí formuláře zkontroluje uvedené údaje a v případě, že vyplněné údaje jsou v pořádku a popis závady i samotná jednotka splňují podmínky záruční opravy, odešle Kupujícímu evidenční číslo opravy RMA.
  • V případě, že jednotka nebo typ závady nesplňuje podmínky záruční opravy, Prodávající o tomto informuje Kupujícího. Pokud Kupující trvá na opravě i mimo záruční podmínky, musí jako výraz souhlasu s placenou opravou Kupující zaslat Prodávajícímu objednávku placené opravy, na jejímž základě Prodávající vystaví RMA pro pozáruční – placenou opravu a zašle Kupujícímu.
  • Po obdržení RMA (ať již pro záruční nebo odsouhlasenou pozáruční opravu) zašle Kupující na svoje náklady zásilku s reklamovanou jednotkou přepravní společností, která zajistí doručení zásilky na adresu sídla Prodávajícího (např. DPD, PPL), nebo osobně předá reklamované zboží v sídle společnosti. Pokud kupující použije pro přepravu reklamované zásilky společnost, která nezajistí přepravu až do sídla prodávajícího, nebude zásilka vyzvednuta a prodávající nepřebírá za zásilku žádnou zodpovědnost.
  • Upozorňujeme, že osobní předání reklamovaného zboží Prodávajícímu je možné až po přidělení RMA! 
  • Kupující připraví reklamované zboží k odeslání Prodávajícímu bez příslušenství (tj. bez napájecích kabelů, instalačních médií, manuálů, upevňovacích komponentů apod.). Pouze pokud reklamované zboží je standardně od výrobce vybaveno externím napájecím zdrojem, musí být napájecí zdroj přiložen, nebude-li s techniky Prodávajícího dohodnuto jinak.
  • Kupující reklamované zboží důkladně zabalí a připraví pro přepravu ke Kupujícímu tak, aby přepravou nedošlo k jeho poškození, na přepravní obal výrazně vyznačí přidělené RMA číslo. Bez označení zásilky přiděleným RMA číslem nebude zásilka prodávajícím přijata.
  • Prodávající potvrdí kupujícímu přijetí reklamovaného zboží předáním/zasláním potvrzení „Přijetí reklamace od odběratele“, kde budou uvedeny všechny informace o reklamovaném zboží vč. předpokládané doby opravy.
  • Po opravě jednotky Prodávající buď  vyzve Kupujícího k vyzvednutí opraveného zboží nebo zašle opravené zboží Kupujícímu přepravní službou společně s formulářem „Výdej reklamace“ odběrateli na adresu, uvedenou v původním reklamačním formuláři jako „zpáteční adresa“.