Důvody proč by  měla Vaše firma využívat chytré technologie jsou tedy zřejmé - šetříte čas a peníze: 

 
  • Vyšší komfort na pracovišti prokazatelně zvyšuje produktivitu zaměstnanců. Jednotky, které operativně mění intenzitu osvětlení nebo detekují přítomnost osob na pracovišti současně mohou výrazně ušetřit náklady na energie.
  • Díky inteligentním technologiím ušetří zaměstnanci spoustu času a umožňují jim vyšší flexibilitu, protože pracovní záležitosti můžou řešit i mimo kancelář. 
  • Inteligentní zařízení dokáží pomoci při organizací emailů, třídit je na urgentní a napovědět co je třeba vyřešit jako první. Umožňují tedy efektivnější a přehlednější organizaci časového harmonogramu  Plánování kalendáře je díky inteligentním nástrojům jednodušší a nástroje jako chytrá asistentka mohou v případě nečekaných situací harmonogram upravovat a nabízet alternativní řešení.
  • Díky tomu, že jsou moderní prostředky snadno dostupné, mohou si volnost dovolit i menší firmy. Samozřejmě je nutná i vstřícnost managementu, který kontroluje zejména výsledky práce, a ne to, kdy a jak zaměstnanci pracují.
  • Sdílené dokumenty či video hovory umožňují pracovat odkudkoliv.
 

Příklady technologií, které dělají z obyčejné kanceláře Smart Office

 
Inteligentní osvětlení a termostaty
 
Inteligentní osvětlení se dokáže přizpůsobovat přirozenému světlu v budově a snižuje oslnění na obrazovkách počítače. Také samozřejmě snižuje spotřebu energie, a tím pádem šetří náklady. Osvětlení lze spravovat pomocí chytrého telefonu, tabletu či PC, dále ho lze také automatizovat na základě předem definovaných událostí. Problémy kdy zaměstnanci zapominali při 
odchodu zhasnout jsou minulostí.  Smart zdroje světla mohou být řízeny ústřední PoE jednotkou (Smart kontroler). Pro správu těchto kontrolerů lze využít například praktické odolné mikro switche. Chytré termostaty mohou zlepšit produktivitu pracovníků, i jejich zdraví. Zajistí přiměřenou teplotu tak, aby byla příjemná pro všechny vaše zaměstnance.
 
 
High-tech sledování docházky a drahocenného firemního majetku
 
Sledování docházky zaměstnanců je ve velkých společnostech náročné. Některé kanceláře využívají software na jednoduché přihlášení a odhlášení. Ale slyšeli jste už o beaconu? Technologie beacon používá nízkoenergetické bluetooth snímače, které přenášejí informace do mobilních zařízení v jejich blízkosti. Díky tomu dokážete sledovat, kde se uživatel mobilu nachází.
 
Beacony mají multifunkční využití, mimo jiné vás umí navigovat na správné místo či sledovat firemní majetek. Dále je možné využít technologii beacon k bezklíčovému vstupu což umožňuje jednoduchý a bezpečný příchod i odchod z budovy. Karty zaměstnanců můžete nahradit výše zmíněnými beaconami, které mohou spolupracovat s vchodovými dveřmi pomocí nainstalované brány.
 
 
Ergonomie a komfort 
 
Bylo prokázáno, že zlepšení ergonomie pracovního prostředí vede ke zvýšení produktivity zaměstnanců. Pokud trávíte při kancelářském stole několik hodin denně, potřebujete měnit pokud možno pravidelně  polohu. Zejména kvůli páteři a krku, které se v sedavé poloze necítí nejlépe. Pomocí nastavitelného stolu můžete s počítačem pracovat zdravěji a to i ve stoje.
 
 
Řízená ventilace
 
Monitorovat a upravovat je možné jak kvalitu vzduchu, množství CO2 nebo vlhkost. Vyvážené hodnoty těchto parametrů mají klíčový vliv na lepší koncentraci zaměstnanců a výrazně snižují pocit únavy.
 

Komunikace odkudoliv
 
Výhoda videokonferencí spočívá v tom, že můžeme být k dispozici odkudkoliv na světě. Můžeme sedět v kanceláři, připojit se z pohodlí domova nebo coworkingových prostor. Tato forma vzdálené komunikace má i svá pravidla. Mnoho z nás si vyzkoušelo účast na virtuálním setkání. Uvědomili jsme si, že jsou důležité zcela nové dovednosti.
V kombinaci s hybridním modelem práce si ověřujeme, že svoboda pracovat odkudkoliv v nás zanechává stopy spokojenosti, produktivity a nastavení vlastního work live balance života. Firmy mohou díky tomuto modelu práce nabídnout svým lidem v kancelářském prostředí větší flexibilitu, efektivitu a bezpečí.
 

 

Chytrá kancelář v praxi - příklady komponent chytrého kancelářského systému MICROSENS

 

 

Micro-Switch
 
Poskytuje síťovou konektivitu koncovým zařízením jako jsou například počítače, IP telefony, tiskárny či WiFi přístupové body. Switch zároveň slouží jako chytré řídící centrum, na kterém je spuštěna aplikace MicroApp. Ta ovládá chytré funkce jako například osvětlení, rolety, topení či klimatizace. 
 
 
Smart Engine
 
Smart engine zajišťuje napájení osvětlení díky funkci PoE plus. Pro tyto účely slouží klasická datová kabeláž. 
 
Brána automatizace
 
Brána automatizace je zodpovědná za integraci již existujících systémů a výměnu dat mezi prvky Microsens. Díky této bráně je umožněna integrace kompletně separátních chytrých systémů jako například Homematic, EnOcean, KNX, IP500 a dalších výrobců. Propojení je možné jak pomocí kabeláže tak bezdrátově.
 

 
Smart kontroler osvětlení + Smart senzor
 
Tento chytrý kontroler představuje propojení mezi LED osvětlením a IP sítí. Konvertuje také PoE napájení pro světelné zdroje. Speciální senzor v blízkosti osvětlení monitoruje světelné podmínky v místnosti a detekuje pohybující se osoby.
 
 
Smart Audio kontroler
 
Chytrý audio kontroler jednoduše integruje již stávající reproduktory do datové sítě. Modul konvertuje IP audio data na analogový signál. Ať už jde o hudbu na pozadí nebo konferenci.
 

Pokud máte zájem o konzultaci ohledně Smart Office, neváhejte nás kontaktovat: 

 
 

   

David Matula

product & sales manager

 

e-mail: matula@proficomms.cz
 

Planet Networks, ComNet, Microsens,Transition Networks, Olycom