Z pohledu value added distributora odpovídá obchodní ředitel společnosti PROFIcomms s.r.o. Ing. Petr Dorociak.
 
1) Na kterých vertikálních trzích se společnosti dařilo nejvíce? 
 
Petr DorociakPoměrně dynamicky se v posledních letech rozvíjel trh Telco a Internet Service Providerů (ISP), kterým umíme zajistit komplexní řešení síťových technologií. Ostrý konkurenční boj na trhu ISP podpořil investice do inovací a zkvalitnění služeb koncovým zákazníkům. Řada providerů se rozhodla investovat do upgradu přístupové sítě a nabídnout tak zákazníkům 1 Gb/s rychlost za cenu 100 Mbit/s. Dá se navíc očekávat, že z hlediska konkurenceschopnosti budou zbývající poskytovatelé muset také investovat do navýšení rychlosti svých sítí.
 
Dalším úspěšně rostoucím trhem pro naši společnost byla oblast kamerových systémů, kde se nám daří realizovat zejména dlouhodobé projekty zaměřené na inteligentní analýzu řízení dopravy a sběru dopravních dat na dálnicích, křižovatkách a v tunelech.
 
Třetí úspěšnou oblastí je návrh spolehlivých bezdrátových systémů pro stadióny, školy a velké podnikové sítě v kombinaci s nadstavbovými systémy, které dokáží využít Wi-Fi k různým marketingovým účelům.
 
2) Jak jste spokojen s obchodním výsledkem roku 2018 a jaký očekáváte vývoj v roce 2019?
 
Rok 2018 hodnotím po obchodní stránce jako jeden z nejúspěšnějších za 26 let existence firmy. Za tímto úspěchem stojí celý tým společnosti a rád bych všem zaměstnancům poděkoval za týmovou práci a vysoké nasazení. Na základě stále příznivého ekonomického vývoje na IT trzích očekávám, že rok 2019 by mohl být podobně úspěšný jako ten uplynulý. Díky dlouhodobě spolupráci s osvědčenými projektanty a integrátory máme rozjednaných řadu středně i dlouhodobých projektů. Stabilní chod firmy se snažíme zajistit postupným navyšováním krátkodobých „daily business“ projektů z oblasti ISP a menších kamerových či podnikových sítí.
 
3) Proč by zákazníci měli spolupracovat se společnosti PROFIcomms? Co považujete za klíč vašeho úspěchu na trhu?
 
Jako distributor s přidanou hodnotou nabízíme zákazníkům více nadstandardních služeb než běžní distributoři. Začíná to předprodejní podporou: např. odborný návrh projektu s garancí jeho funkčnosti, technická školení nebo dlouhodobé otestování technologie v reálném provozu. Po zakoupení technologie poskytujeme zákazníkům nadstandardní poprodejní technickou podporu: např. poskytnutí technika pro první zahoření technologie v místě instalace, debugging sítě, telefonická podpora 24x7x365.
 
Od letošního roku jsme dále rozšířili nabídku servisních služeb a nabízíme např. odeslání náhradní jednotky následující pracovní den, doručení náhradní jednotky dle lokality do 24/16/12/8/6 hodin od nahlášení poruchy.
 
4) Které značky zastupujete a jaké patří mezi stabilní a klíčové?
 
Jelikož se IT trh neustále dynamicky vyvíjí, musíme se mu i my kontinuálně přizpůsobovat. Například nedávným prodejem americké společnosti Brocade došlo k rozdělení portfolia switchů a routerů do dvou konkurenčních společností. Stále mnoho zákazníků preferuje řešení L2/L3 sítě na jedné značce, tak jsme se rozhodli zařadit do našeho portfolia značku Juniper Networks.
 
Na globálním trhu datových center zase stále více zákazníků opouští od řešení uzavřené architektury a buduje datová centra na otevřené architektuře Open Networking. Lídrem na trhu v této oblasti je značka Edge-Core s řešením Bare Metal switchů, do kterých lze nainstalovat různé operační systémy (OS). Naše společnost zastupuje tři nejznámější z nich: Cumulus, IP Infusion a Pica8. Výhodou Open networking řešení je nejen snížení CAPEX a OPEX nákladů, ale také škálovatelnost, flexibilita a otevřenost vlastní volby dodavatele OS a HW.
 
Celkově v současné době zastupujeme přes 35 značek. Nerad bych vyzdvihoval jen některé, protože většina z nich se stává klíčovými, pokud je zkombinujeme v projektu s jinými. V oblasti L2 switchů je pro nás stěžejní značka Edge-Core, která je s výborným poměrem ceny a výkonu nejúspěšnější v oblasti dodávek pro ISP. Ročně se prodá přes 4000 ks switchů Edge-Core. Přibližně 60 % těchto switchů tvoří řešení L2 přístupových switchů pro FTTB sítě ISP zákazníků. Pro ISP zákazníky, kteří chtějí budovat FTTH sítě na pasivních technologiích xPON, pak máme v nabídce xPON řešení od společnosti Raisecom.
 
V oblasti L3 switchů je to značka Ruckus Networks, která právě převzala část portfolia switchů americké společnosti Brocade. Značka Ruckus je také známá svým sofistikovaným bezdrátovým řešením Ruckus Wireless, které je založeno na vlastních čipsetech a technologii několika elementárních antén. Dokáží tak pokrýt danou oblast Wi-Fi signálem s menším počtem přístupových bodů než konkurence. Konkurenceschopná cena řešení navíc obsahuje doživotní limitovanou zárukou a odeslání náhradní jednotky v režimu Next Business Day.
 
Co se týče řešení optických transportních systémů – dlouhodobě realizujeme projekty na značce ADVA (dříve MRV). Od roku 2006 jsme již zrealizovali přes 300 DWDM uzlů po celé České i Slovenské republice. ADVA přináší nejnovější technologie pro Telco a datová centra do přenosové rychlosti 600Gb/s na jedné vlnové délce a synchronizační nástroje pro nejnovější LTE sítě.
 
V oblasti kamerových systémů a průmyslových aplikací realizujeme projekty na značkách Kedacom, TKH security, Citilog a ComNet. Dokážeme uspokojit nejen požadavky zákazníků s důrazem na nízkou cenu, tak i náročnější požadavky na vysokou kvalitu, funkcionalitu (např. inteligentní analýza s rozpoznáním SPZ a obličejů) nebo odolnost v průmyslovém prostředí.
 
Při pečlivém výběru našeho produktového portfolia klademe mimo jiné důraz na to, aby všechny nabízené technologie nebyly vedené jako potenciální bezpečností hrozba pro kritické aplikace.